Un nou joc hardcore se pregătește să le mănânce nervii fanilor soulslike. Decrepit e un first-person action făcut de Jämmerdal Games, un studio indie din Suedia condus de Olof Hagelin, și publicat de Three Friends, tot din Suedia, a fost anunțat oficial și promite lupte grele, multă moarte și zero milă. Hagelin lucrează singur la acest proiect, iar pasiunea lui pentru jocurile first-person și medieval dark fantasy se simte în fiecare detaliu al jocului.
Momentan jocul pare să fie PC exclusive și va binevoi să apară cândva în 2026, dar până atunci vei putea să-l încerci într-un playtest, dacă ceri acces pe pagina de Steam. Decrepit te aruncă într-un castel medieval abandonat, unde scopul e simplu: să scapi viu. Problema e că de fiecare dată când mori, pierzi tot echipamentul și o iei de la capăt dintr-o celulă aleatorie din temniță.
Combatul e soulslike în toată regula, dar din perspectivă first-person. Totul se bazează pe stamina, timing și poziționare. Greșești? Crapi. Fiecare armă are propriile atacuri, iar magia se combină cu melee-ul pentru combo-uri. Degeaba faci spam la butoane, trebuie să înveți tiparele inamicilor.
Castelul e un labirint care pare imposibil la început, dar devine din ce în ce mai „mic” pe măsură ce îl înveți. Deblochezi rute alternative permanente, descoperi scurtături și ajungi direct la bossul care te-a zdrobit data trecută. Fără hartă, fără quest markers, doar tu și memoria ta.
Nu avem un sistem de clase predefinit, iar build-ul tău depinde strict de echipament: o armă, un staff și o armură. Dacă reușești să aduni seturi complete (Mage, Warrior, Rogue sau Shaman), primești bonusuri și abilități speciale. Tot ce ucizi lasă loot, deci trebuie să te adaptezi constant sau să vânezi intenționat un set anume.
Atmosfera e întunecată, apăsătoare și neiertătoare, astfel că nu va fi un joc pentru toată lumea, dar dacă ești genul de jucător care caută provocări reale, Decrepit s-ar putea să fie exact ce așteptai.
Ce mi-a sărit în ochi instant este că Decrepit pare să tragă puțină sevă de inspirație din King’s Field, primul joc făcut de FromSoftware. Apărut în 1994 pe PlayStation, King’s Field a fost un RPG first-person cu explorare într-o lume întunecată, labirintică și plină de pericole. Cu un sistem lent și metodic de combat, cu management de stamina, fiecare luptă era un test al nervilor, iar moartea avea consecințe serioase, fără autosave, exact vibe-ul pe care Decrepit vrea să-l recreeze. Olof Hagelin spune că a vrut să captureze exact sentimentul de frică și de tensiune pe care l-a simțit când a jucat vechile clasice. La care s-o fi referit, putem intui lejer.
Features – de pe site-ul oficial cetireee
Combat first-person bazat pe stamina, cu lupte melee și magie
Sistem de clase definit de echipament: Warrior, Mage, Rogue și Shaman, cu bonusuri și abilități speciale pentru seturi complete
Lupte dificile cu bossi care păzesc fiecare zonă nouă
Castel medieval interconectat, cu scurtături, lifturi permanente și rute care devin mai eficiente pe măsură ce le înveți
Sistem de moarte cu consecințe reale: pierzi tot echipamentul și reîncepi dintr-o celulă diferită de fiecare dată
Loot garantat de la fiecare inamic, care te obligă să te adaptezi constant sau să urmărești un build specific
Upgrade-uri permanente rare, ascunse în zone greu de descoperit
Lume persistentă cu întâlniri variabile cu inamicii
Atmosferă medievală întunecată, apăsătoare, fără hartă, quest markers sau indicații
Suport complet pentru controller și mouse + keyboard
Experiență singleplayer
Jocul arată foarte bine atât vizual cât și atmosferic. Nu se știe încă ce engine folosește, dar astea-s detalii de duzină, atâta timp cât jocul promite și livează în cele din urmă, ceea ce promite. Trailer-ul îl aveți mai jos, cu promisiunea unui play test de îndată ce mi se aprobă umilul request.
