Sistemul de combat turn based pare să revină în actualitate, după cum stau mărturie Baldur’s Gate III și Clair Obscur: Expedition 33. Obsidian a lucrat la crearea unui mod turn based pentru Pillars of Eternity, RPG-ul apărut acum zece ani, pe care îl lansează într-o versiune beta azi, 5 noiembrie 2025. Într-o postare publicată pe site-ul oficial, Obsidian declară că vrea să rafineze această abordare a luptei, pe care a testat-o deja în Pillars of Eternity II: Deadfire, pentru a-i da fluiditate și un dram de tactică. „A fost multă muncă, depusă în principal de Nick Carver și Jesse Bureno”, a spus directorul Josh Sawyer despre noul mod turn based al jocului. „Mulțumiri speciale lui Kurt Decker, care a contribuit recent cu mult efort. Am vrut să implementăm modul turn based pentru că a fost atât de bine primit în Deadfire. Acestea fiind spuse, au existat câteva critici foarte rezonabile cu privire la modul în care a fost implementat în acesta, iar Nick și Jesse încearcă să le răspundă cât mai bine posibil.”
Conform trailer-ului de mai jos, ritmul luptelor a fost vizibil accelerat, iar precizia acțiunilor pare îmbunătățită. De asemenea, s-a lucrat la echilibrarea luptelor pentru a preveni prelungirea acestora. Ca și în Deadfire, puteți comuta liber între modul în timp real cu pauză și modul pe ture, în funcție de stilul vostru de joc. Dacă sunteți interesați, îl găsiți pe Steam începând din această seară. Vă amintesc că Pillars of Eternity a fost una dintre primele încercări reușite de a revitaliza genul CRPG după epoca sa de aur de la sfârșitul anilor ’90 și începutul anilor 2000. Succesul său, coroborat cu cel al primului Divinity: Original Sin de la Larian Studios, a avut, fără îndoială, un impact major asupra renașterii genului, culminând cu explozia de popularitate de care s-a bucurat Baldur’s Gate 3.
