Concursurile RTX Remix de la Nvidia au ceva din „Atelierele hărniciei” din vremurile noastre gri: ce naiba poate motiva un singur om să-ți facă o remasterizare meseriașă a unor jocuri vechi cu instrumentele puse la dispoziție de Nvidia? O fi vreo nouă ideologie absconsă? Nuuu? Or fi banii? Ei, dacă tot e pasiune, nu strică niște bănuți pentru întreținerea chinurilor creației! Tadpole3159 este un britanic care a recreat emblematica hartă Carentan din Call of Duty 2 și s-a întors în Albion cu 10.000 dolari. Cum a realizat asta? Cu modele foto reale scanate, iluminare cu ray-tracing și materiale realiste din punct de vedere fizic. Fiecare obiect din environment reacționează acum realist la lumină folosind RTX, producând umbre și reflexii precise în funcție de suprafețe. Armele din cel de-al Doilea Război Mondial au fost digitalizate pentru o randare fidelă, în timp ce environment-ul beneficiază de o vegetație mai densă și detalii arhitecturale îmbunătățite, cu texturi revizuite.
Demo-ul a fost prezentat la Gamescom 2025 și a atras imediat atenția celor de la Eurogamer, care și-au împărtășit recent opiniile. Merită menționat și faptul că această muncă impresionantă a fost finalizată în doar două luni. Nvidia a profitat de Gamescom 2025 pentru a prezenta câștigătorii competiției sale RTX Remix: pe lângă Call of Duty 2, proiecte RTX Remix precum Vampire: The Masquerade – Bloodlines folosesc AI-ul pentru a îmbunătăți texturile și environment-ul, în timp ce Painkiller se concentrează pe reconstrucția manuală a obiectelor 3D și a efectelor de iluminare pentru o îmbunătățire vizuală care, așa cum bănuiți, este majoră.
RTX Remix va primi în curând o îmbunătățire cu un editor de particule, ce va facilita crearea de efecte vizuale precum fum, foc și scântei, anterior limitate la jocurile care rulează DirectX8 și DirectX9. Pe scurt, acest lucru promite câteva surprize plăcute pentru toate jocurile bune de altădată, care nu și-au cântat cântecul de lebădă încă.