Doom: The Dark Ages fără multiplayer. id Software vrea totul pentru campanie

by Vlad Tirb

Într-o serie de Q&A în cadrul Xbox Developer Direct raportat de Eurogamer, producătorul executiv Marty Stratton a anunțat că Doom: The Dark Ages va fi exclusiv singleplayer și a motivat această decizie a studioului cu referire la dimensiunea impresionantă a modului singleplayer. Din cele spuse, Doom: The Dark Ages va avea cea mai mare și mai imersivă campanie din seria Doom de până acum, ceea ce a fost posibil prin concentrarea tuturor resurselor studioului pe campanie și story, decât pe implementarea unei funcționalități multiplayer.  În premieră pentru serie, jucătorii vor lupta alături de aliați în Doom: The Dark Ages, dar acești colegi vor fi NPC-uri. 

Directorul jocului, Hugo Martin, a argumentat că mutarea atenției pe experiența solo a ajutat la propulsarea campaniei pe noi culmi. Doom: The Dark Ages va oferi jucătorilor un dragon cibernetic pe care să-l încalece și un mech uriaș de pilotat și, potrivit lui Martin, acestea sunt elemente de gameplay pe care id Software a vrut să le includă în titlurile anterioare, dar nu a putut din cauza resurselor care merg la partea de multiplayer. Eliminarea necesității de a include un mod multiplayer oferă studioului mai mult timp și resurse pentru a lucra la dragon și mech – un compromis echitabil, deoarece Doom: The Dark Ages este acum gata să implementeze elemente nemaivăzute până acum în serie.

Atât Stratton, cât și Martin au părut foarte încântați de dezvăluirea, și includerea, mech-ului și dragonului în Doom: The Dark Ages și, în mod similar, cei doi afirmă că acesta este „cel mai mare spațiu de joc dintr-un titlu Doom”. Mai mult, aceștia încurajează explorarea, au promis și au arătat succint în prezentare, o varietate de locații bonus, niveluri secrete prin temnițe, peșteri precum și secvențe de lupte în care te poți angaja dacă te abați de la poteca bătătorită. Tu controlezi ritmul jocului, spune Martin. „Tu controlezi unde mergi, cu cine lupți și obiectivele pe care le urmărești.” 

Reboot-ul francizei Doom, începând cu titlul omonim din 2016, s-a dovedit a fi o aventură de succes pentru id Software și Bethesda, aceste proiecte proaspete întruchipând o mare parte din gameplay-ul original de odinioară. id Software a descris experiența lui Doom 2016 drept run and gun, pe cea a lui Doom Eternal, jump and shoot, iar acum condensează principiul lui Doom: The Dark Ages în sintagma stand and fight.

Acest lucru, observabil și din secvențele de gameplay disponibile până acum, creează un stil de joc mult mai lent, cu un combat mai puternic și mai închegat pentru viitorul titlu, mai ales în comparație cu vitezele ridicole din Doom Eternal. În susținerea acestui gameplay, arsenalul jocului va trebui să fie variat cu noi adiții  specifice „epocii” și se pare că iD Software a ținut cont de acest lucru. Jocul a dezvăluit deja piese din arsenalul său, precum lansatoare de schije care provin din cranii, scutul încojurat de fierăstrău pe care îl poți azvârli în inamici și deflecta proiectile, miniguns, railguns, un buzdugan, o mănușă de oțel electrificată, precum și secvențe de lupte intense de la bordul mech-ului Atlan înarmat cu un dual-minigun imens. Toate aceste adiții arată clar că atenția s-a îndreptat către luptă și mecanicile clasice de strafe-shoot – și nimeni nu va simți lipsa modului multiplayer.

Jocul va fi gata de lansare pe data de 15 mai 2025, pe PC, PS5 și Xbox, și deja mi-e și groază să mă gândesc la upgrade-ul de sistem pentru jocul ăsta… dar o scoatem la capăt pentru că nu vă lăsăm fără review la un așa titlu. Rămâneți tunați.

Related Posts

Leave a Comment