Icewind Dale: Heart of Winter & Trials of the Luremaster

Retro review

by Ciprian Coroianu

Add-on-ul Heart of Winter s-a limitat la a ne oferi câteva variațiuni fără să modifice nimic din stilul jocului. Întâi de toate, ca să poți juca acest add-on nu este neapărat nevoie să fi terminat Icewind Dale (dar e lame să nu deții jocul), așa că avem de ales între câteva opțiuni: putem începe o partidă nouă, cu un party nou, sau putem încărca o partidă deja încheiată de Icewind Dale și explora locațiile add-on-ului importând întregul party din jocul de origine.

Povestea ni-l prezintă pe Hjollder, un șaman dintr-un trib barbar, care ne vede ca pe salvatorii poporului său, așa că, vrem nu vrem, trebuie să purcedem către Lonelywood și să aplanăm conflictul care s-a iscat acolo. Lonelywood este foarte bine realizat grafic, îți dă impresia unui ținut bucolic, cu o istorie veche și cu multe povești despre diferite locuri ciudate care ne anunță noile quest-uri secundare. Ariile jocului sunt extrem de îngrijit realizate, așa că putem afirma că Infinity Engine și-a făcut datoria pe deplin, încorporând pentru prima dată animații superbe, fapt ce a contribuit masiv la atmosfera jocului. Din păcate, Heart of Winter ne-a adus prea puține locații noi, întregul add-on nereușind să depășească maxim 15 ore de joc, cu completarea quest-urilor secundare cu tot. Fanii și-au urlat nemulțumirea pe la toate colțurile netului, așa că Black Isle a mai publicat un fel de add-on al add-on-ului, care se putea descărca gratuit de pe net și care mai oferea cca. 10 ore de joc.

Trials of the Luremaster

Așa sună titlul modului de joc gratuit care include arii noi, poate cele mai frumoase pe care le-am văzut într-un joc dezvoltat pe baza Infinity Engine. Povestea este din nou foarte reușită, avem parte de multă explorare, dungeons interesante, mici puzzle-uri simpatice ici și colo, noi item-uri, între care unele propuse de comunitatea de jucători, și noi monștri de hăcuit. De data aceasta, tot în Lonelywood, vom face cunoștință cu un halfling care ne va vorbi despre un loc tainic și pline de comori în care vrea să ne ducă în caz că suntem interesați de faimă, glorie și, ca tot omu’ normal, bogății. Odată ajunși în acele locuri, însă, nu ne mai putem întoarce în Lonelywood până când nu terminăm quest-ul principal din Totim. A mai fost implementat și un sistem de adaptare în funcție de nivelul party-ului nostru, așa că bestiile pe care le întâlnim și numărul acestora vor ține cont tot timpul de posibilitățile reale ale party-ului nostru.

Ce a adus nou HoW?

La instalarea lui Heart of Winter vedeam (la vremea apariției add-on-ului) o mulțime de modificări aduse interfeței care semăna cu cea din Baldur’s Gate 2 și, în sfârșit puteam selecta o rezoluție de 800×600 sau chiar mai ridicată. Panourile se pot închide și icon-urile personajelor au fost și ele cizelate după același BG2. Prin apăsarea unei taste puteam ilumina diferitele întrerupătoare, uși, item-uri, ca să le vedem mai bine, mai ales atunci când sunt obstacolate. Vă amintesc că Baldur’s Gate 2 nu avea această posibilitate, care a fost introdusă abia în add-on-ul acestuia, Throne of Baal, fiind implementată pentru prima dată în Heart of Winter. Pathfinding-ul jocului a fost mult îmbunătățit și a fost crescută reactivitatea AI-ului. De exemplu, dacă înainte se putea întâmpla să atragi câte un adversar odată, acum monstrul își va chema camarazii în ajutor, fapt ce face ca luptele să fie mult mai dificile și mai interesante. Pe lângă acestea, unele locații ale jocului originar au fost ușor modificate, crescându-se chiar nivelul de dificultate în anumite lupte. În fine, a mai fost adăugată o nouă modalitate de joc, numită Heart of Fury, în care monștrii sunt îngrozitor de rezistenți și de puternici, dar te și răsplătesc cu cantități industriale de XP, în așa fel încât ai toate șansele să ajungi la level 30 la finele partidei. Toate aceste îmbunătățiri aduc un plus jocului sub aspectul rejucabilității, pentru că simplul fapt de a rejuca întregul Icewind Dale cu o grafică și o interfață modificată, cu un A.I. demn de termenul „inteligență” și cu un pathfinding mai bun modifică experiența de joc din temelii.

Concluzii

Dacă e să ne gândim la partea de role playing, trebuie să spunem că au fost aduse îmbunătățiri substanțiale și la acest capitol. Fiecare clasă de personaje a fost îmbogățită cu caracteristici ce provin din cel de-al treilea set de reguli AD&D. Am putea spune chiar că Heart of Winter realizează o urzeală între cel de-al doilea și al treilea set reguli AD&D. Exemple? Paladinii sunt acum imuni la boli și la frică, și au acces mai rapid la vrăjile clericului, barzii au în repertoriu un număr mai mare de cântece, fiecare fiind adaptat unei anumite situații (cu această ocazie, această clasă de personaj devine mult mai utilă party-ului), rangerii au abilități serioase în a lua urmele și au, la rândul lor, un acces mai rapid la vrăjile druizilor; la rândul lor, druizii sunt imuni la venin și la oboseală și vor dobândi mutații puternice, cum sunt elemental de apă, foc sau pământ. Thieves primesc stealth attack, lovitura paralizantă. Cum vedem, fiecare clasă în parte devine mult mai interesantă. Au în loc să mai fost adăugate diferite bags în care să-ți depozitezi perlele, poțiunile și pergamentele găsite de-a lungul aventurii, și poți achiziționa acum cantități mai consistente din același tip de obiecte, în loc să cumperi obiectul de mai multe ori. Și vrăjile au fost îmbunătățite, au apărut noi item-uri magice, dar și puzzle-uri variate. Ne puteam crea o armă specială în funcție de clasa, rasa sau allignment-ul nostru. Ce mai, Black Isle au realizat un întreg excelent, mai ales că add-on-ul add-on-ului putea fi descărcat gratuit! Toți cei care au apreciat Icewind Dale au fost încântați până la urmă și de Heart of Winter și Trials of the Luremaster. A fost scris un nou capitol de istorie a role playing-ului, cu litere la fel de frumoase ca până atunci. Urmarea? Da, a fost și Icewind Dale 2…

Related Posts

Leave a Comment