Nikita Buyanov tună și fulgeră împotriva jucătorilor

by Ciprian Coroianu

FPS-ul Escape from Tarkov stă să apară, iar furia jucătorilor crește văzând cu ochii. Mulți și-au exprimat nemulțumirea față de starea actuală a jocului. Nikita Buyanov, directorul Battlestate Games, nu poate să înțeleagă toate criticile și a ajuns să se enerveze (din nou) pe rețelele de socializare. De unde a pornit totul? Acum câteva zile, jocul a suferit un wipe (o resetare completă) pe nume „Hardcore”, ce aduce câteva modificări: adversari mai puternici, loot rar, un sistem de XP ce favorizează latura de supraviețuire în detrimentul asaltului. Sigur că lumea a sărit de pe scaune la vederea acestor schimbări considerându-le complet aiurea. Mulți jucători s-au plâns chiar că jocul a devenit prea dificil și că nu se simt încurajați să-l joace… Cei de la Battlestate Games au plecat urechea la jalbele playerilor și au început să corecteze aceste neplăceri. Dar, odată pornit, bulgărele a devenit o adevărată avalanșă, ceea ce l-a enervat la culme pe directorul studioului, Nikita Buyanov.

Pe X, el a răspuns într-un mod neconvențional unui utilizator care i s-a adresat astfel: „Ți-ai distrus jocul, frate”. Confruntat cu această invectivă, rusul pare să-și fi pierdut răbdarea și a scos un „oh, shut the f**k up”. Aaau, sunt prea tânăr să aud așa ceva! Dar, nu este prima dată când Nikita Buyanov îi tratează pe jucători cu termeni de la coada dicționarului. În 2023, de exemplu, i-a atacat pe cheateri numindu-i „bastards” și „scum of the earth”. Franchețea tipului a stârnit adesea un fel de fascinație trivială în rândul comunității jucătorilor, una destul de greu încercată în ultimul an. Punctul de fierbere a fost atins în aprilie 2024, când echipa de dezvoltare a decis să pună în vânzare o nouă versiune a jocului, aflat în stadiul beta, plină de exclusivități, al cărei preț final urca până spre 300 euro (250 euro + TVA).

Dar, ca să înțelegem mai bine treburile, trebuie să ne întoarcem ceva mai mult în timp, adică în 2016, la debutul versiunii beta, când anunțata ediție Edge of Darkness a jocului urma să conțină câteva avantaje substanțiale, între care, mai mult loc în stash, mai mult echipament de bază, etc. La final, apărea însă ceva bizar: „Free access to all subsequent DLC (season pass)”, adică în limba lui Ilie Moromete „acces gratuit la toate DLC-urile ulterioare”. Dar, echipa a anunțat imediat că va scoate de la vânzare această ediție infamă, ce valora aproape 200 euro, cu TVA cu tot, în limba lui Ilie Bolojan. Ca să vezi, azi, descoperim pe pagina jocului The Unheard Edition, la prețul de 195 euro, în loc de 250 euro… Ce chilipir!

Revenind la resetarea jocului, în timp ce unii o salută din nou și subliniază că aceasta este doar o modalitate de a testa lucruri noi înainte de sosirea versiunii 1.0, alții arată cu degetul spre un director care este incapabil să asculte criticile la adresa unui joc care are parte de o presă nefavorabilă în ultima vreme. Una dintre problemele semnalate de comunitate a fost lipsa conținutului. Din cele 11 hărți ale jocului, doar două erau accesibile. Pentru celelalte, trebuia să treci prin puncte de tranzit din joc. Această problemă a fost acum rezolvată. O altă problemă: șansele mai mari de apariție a boșilor făceau jocul mult prea complicat pentru jucătorii în single player. Aceste șanse au fost reduse acum la 70%. Vor fi însă aceste modificări suficiente pentru a calma furia comunității jucătorilor? Om vedea… La fel de bine cum vom vedea cât de favorabilă va fi presa după jucarea jocului.

Related Posts

Leave a Comment