Pizza Bandit – Review & interviu

Când tragi cu rachete și faci blat în același timp, ce te faci cu desertul?

by Tudor Sprînceană

Unii oameni visează la liniște, sau la o casă pe malul mării, dar eroul din Pizza Bandit are un plan mult mai delicios: să deschidă cea mai tare pizzerie din univers. Cum își finanțează visul? Cu arme, misiuni de vânătoare și o serie de escapade care ar face orice chef să-și arunce boneta pe foc.

Creat de studioul sud-coreean Jofsoft și lansat în Early Access pe 25 august 2025 pe Steam și Epic Games Store, jocul e o combinație ciudată, dar surprinzător de savuroasă, între un shooter cooperativ și un simulator de gătit. E genul de idee care sună nebunesc când o auzi, dar care te prinde instant când o joci.

Ce punem pe pizza?

 

Mercenarul cu poftă de blat

Protagonistul se numește Malik și este un fost mercenar, adică exact genul de om pe care îl chemi când vrei să livrezi pizza cu extra glonț. Povestea lui e simplă și atât de absurdă încât devine irezistibilă: călătorește prin timp, vânează recompense și strânge ingrediente de pe câmpul de luptă, toate pentru a-și construi pizzeria de vis. Imaginează-ți cum ar fi să frămânți aluat în timp ce te ferești de gloanțe, să tai mozzarella în timp ce îți cad în cap grenade și să te gândești ce topping merge mai bine cu un robot dezmembrat.

Povestea poate nu este cea mai credibilă, dar aici nici nu este cazul. Farmecul acestui joc nu stă în credibilitate sau nici măcar în autenticitate, ci mai degrabă, cel puțin din punctul meu de vedere, în factorul de distracție și nivelul de fun pe care îl poți extrage din cadrul titlului. Aș merge până la a menționa chiar și un potențial enorm în îmbunătățirea coordonării mână-ochi atunci când joci Pizza Bandit.

Oare haina chiar nu-l face pe om?

 

Haosul începe cu prietenii

Deși îl poți juca solo, Pizza Bandit prinde viață în co-op cu până la patru jucători. Atunci începe circul: un prieten încearcă să apere cuptorul, altul pune roșii pe blat, cineva uită complet că mai există și partea cu gătitul și trage frenetic în tot ce se mișcă, iar inevitabil unul dintre voi arde pizza și provoacă râsete generale. Haosul e sporit de faptul că friendly fire e activ, ceea ce duce la momente memorabile când colegul de echipă devine topping fără să vrei.

Înainte de fiecare misiune îți alegi echipamentul, iar asta nu înseamnă doar arme și gadgeturi, ci și obiecte care fac diferența în restaurant. În versiunea actuală de Early Access sunt disponibile opt misiuni, de la tutorial până la aventuri care te aruncă în tot felul de epoci istorice, plus un set de unsprezece arme și șapte gadgeturi ce îți permit să abordezi confruntările în stilul propriu. Jocul îți oferă și un sistem de modificare a armelor pentru a transforma un banal pistol într-un adevărat instrument de artă culinară letală, iar pizzeria ta poate fi si ea personalizată după propriul gust, cu mobilier, decorațiuni și un cuptor care aduce beneficii întregii echipe.

La plimbare prin pădure…

 

Estetică nebunească și muzică intensă

Grafic, jocul e un festin vizual care refuză să fie realist. Stilul caricatural și plin de culoare transmite mai degrabă energia unui desen animat făcut de cineva care a băut prea mult espresso decât a unui shooter militar clasic. Totul arată voit exagerat, de la explozia ingredientelor până la sclipiciul neon al restaurantului tău. Sunetul completează atmosfera cu o coloană sonoră care bate ritmul luptei și te face să simți că fiecare felie de pizza e acompaniată de focuri de armă și râsete pe fundal.

Jofsoft nu ascunde faptul că jocul e încă în dezvoltare și chiar își dorește feedback-ul comunității. Așa că dacă găsești un bug sau ai idei pentru rețete noi, șansele sunt mari să le vezi implementate. Planurile pentru viitor includ misiuni suplimentare, inamici mai periculoși, rețete noi și obiecte cosmetice, plus leaderboard-uri care vor testa cine e cel mai rapid bucătar cu mitralieră. E un fel de bufet deschis de conținut, unde meniul se schimbă în funcție de ce cere clientul.

Am plecat să colindăm!

 

Ce nu merge încă pe gustul tuturor

Fiind Early Access, e clar că nu totul e perfect. Modul solo poate fi frustrant pentru cei care nu au chef de cooperare, meniurile și interfața au nevoie de mai multă claritate, iar uneori camera pare să joace feste exact când ai mai mare nevoie de precizie. Dar asta e frumusețea și blestemul titlurilor aflate la început de drum: știi că ce joci acum e doar o felie din pizza completă care va fi servită la lansarea finală.

Pizza Bandit nu e un shooter clasic și nici un joc de gătit relaxant. E un experiment care le amestecă pe amândouă într-un mod improbabil și surprinzător de satisfăcător. Dacă vrei ordine și seriozitate, probabil vei ridica din sprâncene când te trezești împușcând extratereștri în timp ce întorci blaturi. Dacă vrei liniște și zen, probabil te vei speria de haosul constant. Dar dacă vrei un joc care îți aduce râsete, adrenalină și pizza virtuală, atunci nu există nimic mai potrivit.

Inamicul cel dintâi

Eu unul nu pot decât să mă bucur că există cineva suficient de nebun încât să combine mozzarella cu mitraliere. Și da, data viitoare când mă întreabă cineva ce fac seara, pot răspunde fără rușine: salvez galaxia și coc pizza.

 

>>> Mai jos un scurt interviu cu Hugyu Bak (박후규), lead developer la Jofsoft >>>

PCGames:
Deci, prima mea rugăminte este, bineînțeles, dacă ne poți spune câteva lucruri despre premisa jocului.

Hugyu Bak:
Pizza Bandit este o combinație între gătit și împușcături, așa că noi îi numim „cooker-shooter”. Aceasta este principala caracteristică ce îl diferențiază de alte jocuri clasice de tip shooter. Am vrut să facem niște jocuri cu provocări, dar totuși în zona de shootere clasice. În mod normal, dacă jucătorii omoară toți inamicii dintr-un nivel, urmează o pauză, iar noi nu am vrut asta. Între aceste „goluri” am vrut să adăugăm o altă experiență. Am experimentat cu multe idei și multe niveluri. Jucătorilor le-a plăcut nivelul de gătit, așa că am decis să-l dezvoltăm în profunzime. Astfel a luat naștere Pizza Bandit. Din punct de vedere narativ, personajul principal, Malik, își dorea să devină bucătar încă din copilărie. Dar nu avea talent la gătit. În schimb, avea talent la arme și explozibili, așa că a devenit vânător de recompense. A câștigat mulți bani ca să-și deschidă propriul restaurant, dar, pentru că nu avea talent la acte și hârtii, a fost înșelat și a pierdut mare parte din bani. Aceasta este povestea din trailerul introductiv. Acum, el se întoarce și continuă vânătoarea de recompense pentru a-și putea deschide propriul restaurant. În joc, jucătorii trebuie să rezolve contracte, să împuște monștri și să-și decoreze restaurantul.

PCGames:
Sună foarte tare. A doua mea întrebare ar fi: în timpul dezvoltării, ce provocări ați întâmpinat și, eventual, dacă ai o poveste amuzantă de împărtășit?

Hugyu Bak:
Primul lucru este că acest concept, combinarea gătitului cu împușcăturile, este foarte unic. Prima noastră provocare a fost cum să le îmbinăm. Când am încercat pentru prima dată, jucătorii nu au înțeles și nu l-au acceptat. Așa că a trebuit să facem tutoriale pas cu pas, cu mare atenție. Asta ne-a luat aproape un an. Am testat jocul peste tot în lume, SUA, Japonia, Thailanda, la toate târgurile de jocuri. În cele din urmă, am acumulat foarte multe tutoriale. După aceea, a trebuit să le reducem, pentru că erau prea lungi și deveniseră plictisitoare. Aceasta a fost prima provocare. Apoi, dintr-odată, foarte multe jucătoare au început să se intereseze de joc, pentru că subiectul era gătitul. Dar, la acel moment, nivelul de dificultate era foarte ridicat. Pentru a le face pe plac, a trebuit să introducem dificultăți diferite. Asta ne-a mai luat încă un an și încă lucrăm la îmbunătățirea lor.

PCGames:
Foarte interesant. Mulțumesc mult. Jocul arată foarte promițător. Care sunt următorii pași?

Hugyu Bak:
Următorul pas este ca luni să lansăm jocul pe Steam și pe Epic Store, simultan. După aceea, până la versiunea 1.0, vom adăuga trei tipuri noi de conținut. După cum am spus, povestea este despre un vânător de recompense. Malik, personajul principal, are propriul său subsol. Acolo va exista o nouă stație de teleportare, numită Black Contract, Black Bounty, contracte speciale, cu limită de timp, la care Malik va avea acces doar după ce jucătorii ating un anumit nivel. Acolo vor apărea și Dread Time Leapers, ceea ce înseamnă conținut dificil. În al doilea rând, vom adăuga arme trăsnite, cum ar fi bomba-ananas sau aluatul de pizza. Acestea vor apărea treptat. Iar al treilea pas este Hell’s Kitchen. Este un nivel infinit. În el, jucătorii vor trebui să-și apere subsolul împotriva Dread Time Leapers și să-și înregistreze scorurile. Vom recompensa pe baza acestor scoruri, top 3, top 5 și așa mai departe. Acestea sunt planurile noastre până la versiunea 1.0.

PCGames:
Îți mulțumesc foarte mult.

Hugyu Bak:
Și eu vă mulțumesc!

>>> Varianta originală a interviului AICI >>>

Când ești fan serios…

Related Posts

Leave a Comment