The Game Awards 2025 a devenit în timp un fel de Oscar al jocurilor video și o sursă de prosperitate pentru organizatorul evenimentului, Geoff Keighley în mijlocul unei industrii aflată într-o criză profundă în ultimii ani. Potrivit surselor Kotaku, lansarea unui trailer de 60 secunde la eveniment costă până în 450.000 dolari, în timp ce un trailer de trei minute poate depăși 1 milion de dolari. Prin urmare, multe dintre studiourile cu jocuri nominalizate nu-și permit un asemenea lux, ba mai mult, întâmpină chiar dificultăți în a participa.
Articolul publicat de Kotaku urmărește evoluția The Game Awards din 2012 până în prezent, accentuând schimbările dramatice suferite de industria jocurilor video. Dacă acum 13 ani lucrurile stăteau bine, cu celebrități și bugete mari pompate, azi, industria este marcată de concedieri, falimente și de o dependență tot mai mare de A.I.-ul generativ. Unii dezvoltatori de jocuri nominalizați cheltuiesc sute de dolari pentru a participa la „The global celebration of video games”, în timp ce publisherii plătesc prețuri exorbitante pentru a difuza trailere. Evident, aceste sume sunt inaccesibile pentru mulți, o situație care intră în conflict cu însăși natura serii, care își propune, chipurile, să fie „celebrarea globală a industriei jocurilor video”.
Potrivit Kotaku, însă, această situație creează o prăpastie vizibilă între studiourile mari, singurele capabile să finanțeze evenimentul, și dezvoltatorii mai mici, independenți, care n-au bani nici să facă un pipilică într-o budă publică din centrul Los Angelesului, darămite să-și cumpere bilete la Peacock Theater (locul de desfășurare a evenimentului din acest an). The Game Awards începe în noaptea de vineri (12 decembrie, la ora 2:00, ora României).
Via Gamereactor
