Viitor incert pentru sistemul turn-based din Final Fantasy?

Avem parte de încă o schimbare majoră la o serie veche de când calculatorul.

by Tudor Sprînceană

La Anime Expo 2025, Naoki “Yoshi‑P” Yoshida (director FFXIV, producător FFXVI) a declarat că nu există un răspuns clar dacă viitoarele titluri precum Final Fantasy XVII sau XVIII vor reveni la sistemul tradițional pe ture (“turn‑based”).

A fost subliniat faptul că activitatea de combat nu trebuie redusă la o simplă dicotomie între turn‑based și acțiune, deoarece contează modul în care sistemul de luptă se integrează în narațiune, grafică și experiența de joc.

Totodată, a fost recunoscut impactul pozitiv al succesului Clair Obscur: Expedition 33, dar a insistat că decizia finală va aparține echipei creative care va conduce proiectul, întrucât el probabil nu va fi implicat direct.

Și din alte interviuri, Yoshi‑P a afirmat că echipa dorește libertatea creativă totală și nu intenționează să impună o direcție standardizată pentru viitoarele titluri.

Alternativa hibridă (acțiune + turn‑based) sau chiar revenirea la un sistem cu artă pixelată au fost menționate ca posibilități, dar toate rămân doar idei teoretice în stadiu incipient.

 

Sursa

Related Posts

Leave a Comment