Laura Fryer, membră în echipa originală Xbox, a declarat într-un video publicat recent pe canalul ei YouTube (via IGN), că o colaborare precum cea cu Asus pentru handheld-ul ROG Xbox Ally „reflectă o cale lentă de ieșire din afacerea de hardware”. Ea subliniază că:
„It looks like Xbox has no desire, or literally can’t ship hardware anymore. So, this partnership is about a slow exit from the hardware business completely. Personally, I think Xbox hardware is dead.”
Fryer este dezamăgită să vadă cum valoarea creată de echipa originală s‑a erodat și subliniază că strategia „Xbox Anywhere” e „style, with no substance”, neavând titluri exclusive pentru a susține hardware-ul.
Mike Ybarra, fost vicepreședinte Xbox Live & Game Pass, vorbește în termeni asemănători, crezând că Microsoft ar putea deveni publisher-ul lider mondial, dar consideră că trebuie să renunțe la hardware pentru a se concentra pe acest obiectiv.
Peter Moore, fost interna Microsoft și Sega/EA, spune că Microsoft ar fi „delighted” dacă n-ar mai face hardware.
„If they had the choice, would they make hardware? No. Would they be delighted if they could be a multi‑hundred billion‑dollar entity delivering content directly to your television … you bet.”
Pe de altă parte, CEO-ul Microsoft Gaming, Phil Spencer, reafirmă angajamentul companiei față de hardware:
„Our own hardware […] it’s fundamental to what Xbox is. I look at hardware as a critical part of what we do. Let’s build innovative hardware.”
Spencer a promis cele „mai mari salturi tehnologice” cu generația următoare Xbox, co‑dezvoltată cu AMD.
Declarațiile lui Laura Fryer ridică semne de întrebare importante asupra viitorului Xbox ca echipă hardware. Totuși, răspunsurile lui Phil Spencer și semnele investigației tehnice (AMD, prototipuri) sugerează că Microsoft nu renunță la hardware, ci își reconfigurează strategia: consolă + experiențe pe multiple dispozitive, toate având la bază Game Pass și inovații hardware.