Steven Spielberg intenționa să producă filmul Call of Duty, dar Activision a spus ba!

by Ciprian Coroianu

Americanii de la Puck au aruncat o grenadă ieri dimineață, pe răcoare: Steven Spielberg ar fi negociat cu Activision și Universal pentru producerea unui film Call of Duty, dar Activision ar fi preferat studioul Paramount ca să păstreze controlul asupra producției. Cum a ajuns colosalul Steven Spielberg să se gândească la adaptarea unui joc video? Se pare că nu cunoaștem prea multe în privința aurei de gamer a legendarului regizor. Recent, fiul său, Max Spielberg discutat cu cei de la Minmax, cărora le-a dat din casă despre tata: „Adoră jocurile video. El e cel care m-a introdus în lumea asta. E un mare jucător de PC și asta e cumva legătura dintre noi. Mă întreabă: „Ce e bun?”, „Care sunt noile shootere?”, „Ce Call of Duty ar trebui să joc?”. Știi, în stilul: „Trimite-mi o listă cu primele cinci shootere, le voi descărca și le putem juca împreună când vii acasă.”

Apoi, Max explică faptul că tati joacă doar cu mouse și tastatură și nu a învățat niciodată să joace cu un controller: Îi plac foarte mult jocurile cu poveste și încerc mereu să-l conving să joace Uncharted. Îi spun: „E ca Indiana Jones, o să-ți placă jocul ăsta”. Iar el răspunde: „Nu pot juca cu controllerele, pot juca doar cu tastatură și mouse. Știu să folosesc doar tastatura și mouse-ul”. Ha, la asta subscriu total! Nici eu nu am putut juca vreodată un FPS cu controller. Mă simt ca un handicapat care nu reușește nici măcar să se mai lovească repetat cu palma peste frunte.

Revenind la CoD-ul nostru, conform câtorva surse din media Puck, Steven Spielberg ar fi vrut să regizeze filmul Call of Duty, aflat în prezent în planurile la Paramount. Celebrul regizor ar fi făcut un parteneriat cu Universal Pictures pentru a-și prezenta cazul la Activision. „Dar odată cu Spielberg vine neapărat și Spielberg Deal, care include bugete uriașe, decizii finale privind montajul și control total asupra producției și marketingului. Activision s-a speriat și a decis să-l aleagă pe David Ellison (CEO al Skydance Paramount), ceea ce oferă mult mai mult control pentru Activision. Având în vedere constrângerile date, să vedem pe cine va găsi Paramount pentru a regiza filmul…”

Pentru jucătorii recenți, trebuie să amintesc că Steven Spielberg a conceput primul Medal of Honor pentru Play Station 1 în 1999, inspirat din capodopera sa cinematografică Saving Private Ryan. La acea vreme, Medal of Honor a fost un must have pentru fanii WW2 în jocurile video (în special Allied Assault apărut pe PC la începutul  lui 2002), pregătind terenul pentru seria Call of Duty, a cărei primă parte a fost dezvoltată chiar de echipa care a transpirat la realizarea lui Medal of Honor: Allied Assault. Ce ți-e și cu soarta asta…

Related Posts

1 comment

lazengan 07/09/2025 - 1:16 pm

Hah, mi-am amintit de faza cu m/kb, a mai mentionat-o juniorul lui prin varii articole. Based lad, Spielberg asta. Numa’ bine pica mentiunea despre Allied Assault, mai mai gandisem si mai povesteam asa, random, cu un amic despre joc. In contextul in care seria e destul de uitata si marginalizata de mentalul colectiv, asa. Avand in vedere calibru impactului si a influentei pe care a avut-o pe industrie.

Cand mai formulez o axa din asta a capitolelor distincte in genu’ FPS, Allied Assault e urmatorul pilon dupa Half Life. Absolut. E in totalitate influentat de maniera de scripting complexa din HL, dar merge in directia unde ia stilul ala de design, si merge la max cu el si creeaza tot jocul bazat pe scripturi la tot pasul. E un joc format aproape complet din set pieces. Totul regizat in detaliu, bombastic, evenimente la tot pasu.

Pai, toate COD-urile care au urmat, Battlefield-urile, si orice alt joc care a tras cu ochiu la metodele astea de a cladi un joc isi trage seva, direct sau indirect, din AA. Mi se pare destul de pervers cum un titlu asa cutremurator a alunecat in felul asta din constiinta colectiva. Ce sa mai zic cand mai vine vorba online despre Medal of Honor la modul general, si ceva conservar antipatic se grabeste sa afirme cat de tare era … Frontlines. Bine ca cunosc mizerii de 2 lei de pe console care n-o insemnat veci nimic pt nimeni, da cand incerc sa slap some sense into them, de multe ori nici nu stiu ca a existat AA. Americanii si obsesia bolnava pt console, duo legendar. Ei au impresia ca in 96 mario era miezu. In loc de jocul care era de fapt, Quake. Si in 98 ocarina lor eterna, in loc de ce o fost si atunci de fapt, HL. Detestabil fanbase 🙂

Va las unul dintre putinele articole pe care le-am gasit care stimeaza Allied Assault cum trebuie. Plus un video unde unul dintre developerii lui AA de atunci isi aminteste si povesteste diverse chestii din timpurile facerii jocului

https://www.ign.com/articles/2012/06/27/medal-of-honor-the-game-that-defined-the-modern-fps

https://www.youtube.com/watch?v=djpU4FyDkjw

Reply

Leave a Comment