Project TAL este un Action-RPG ce izvorăște direct din mitologia coreeană

by Ciprian Coroianu

Coreea de Sud a intrat binișor în industria jocurilor video cu titluri AAA ca Stellar Blade sau Crimson Desert, iar acum Sony Interactive Entertainment își dă binecuvântarea pentru susținerea unui nou Action-RPG inspirat din mitologia coreeană: Project TAL. Publisher-ul Wemade Max împreună cu developerul Madngine vor lansa acest joc single player open-world impregnat de mituri coreene și simboluri antice pe PC și console în 2027. „Project TAL combină o poveste emoționantă despre vindecarea unei lumi rănite cu sistemul de combat antrenant al unui RPG de acțiune clasic. Datorită expertizei tehnice și viziunii artistice a lui Madngine, creăm un titlu AAA open-world conceput pentru a concura pe scena globală”, zice plin de siguranță Sohn Myun-seok, CEO al Wemade Max.

Comunicatul de presă explică faptul că Project TAL reimaginează măștile tradiționale Tal din Coreea, utilizate în spectacole populare precum Hahoe Pyolshin-Gut Tal-nori, un dans popular unde joacă un rol important în narațiune și interpretare – un fel de Țurca de pe meleagurile noastre, dar care se lasă cu băut de soju, nu de pălincă. Jocul va include un sistem de companions care reacționează dinamic la stilul de luptă și la environment; fiecare companion NPC va avea propria abilitate (apărare, magie, suport pentru luptă corp la corp, suport la distanță), iar rolul său va fi acela de a crea momente de cooperare perfectă, cum ar fi prinderea unui companion înainte de a cădea în luptă. Se prea poate ca developerii lui Project TAL să se fi inspirat din pawns din Dragon’s Dogma, în combinație cu Shadow of the Colossus, pentru că boss vor juca în mod clar un rol semnificativ în joc, iar jucătorii vor trebui să sară pe aceste creaturi imense pentru a le exploata slăbiciunile, amintindu-și în același timp să contraatace la momentul potrivit.

În fine, inspirat sau ba, cert este că trailerul de prezentare ne amintește de jocuri ca Monster Hunter, Shadow of the Colossus și Sekiro, cu lupte rapide, boss gigantici pe care-i escaladezi, fisuri exploatabile și interacțiuni atent coregrafiate între jucător și companionii lui. Proiect TAL pare să-și clădească identitatea pe acești companions, căci aceștia posedă roluri și personalități distincte, ceea ce înseamnă că nu doar urmează ordinele, ci interacționează, reacționează și se adaptează. Vizual, jocul este uimitor, iar fiecare creatură pare să fi izvorât din mitologia cu care Asia ne-a încântat de atâția ani.

Related Posts

Leave a Comment