Iată o veste care va stoarce câteva lacrimi de nostalgie celor mai vechi în gaming dintre noi: MicroProse revine în trombă cu Strategos, un RTS ce amintește puternic de Total War! Fondat în 1982 de Sid Meier și Bill Stealey, MicroProse a cucerit inimile a milioane de fani ai strategiei și simulatoarelor în anii ‘80 – ‘90, dezvoltând adevărate bijuterii ale gaming-ului încă de pe vremea dischetelor. Clasici ca Falcon, Silent Service, Gunship, Grand Prix, Civilization sau seria X-COM trezesc și azi amintiri plăcute celor care le-au jucat pe atunci. Renașterea studioului, după două decenii de dispariție, a survenit în 2019 sub moșirea lui David Lagettie, un tip care a crescut cu jocurile MicroProse, și sub privirea blândă dar plină de speranță a veteranului Bill Stealey. Întoarcerea a fost însoțită de lansarea multor proiecte interesante, care ajută playerii să redescopere ADN-ul studioului, ca Darkenstein 3D (omagiu adus lui Wolfenstein 3D), Dying Breed (RTS), Ground Branch (FPS tactic) sau Death by Scrolling (un roguelite nervos).
Comunicatul de presă ne prezintă un nou-venit, pe nume Strategos, și nu lasă loc de îndoială: MicroProse este hotărât să publice mici bijuterii independente. Așa cum sugerează și numele, Strategos îl plasează pe jucător în fruntea unei armate din vechime: jocul va simula ciocniri la scară largă cu 120 de facțiuni în Mediterana antică.
Despre Gabe, developerul lui Strategos
Ca să mai fac rost de niște detalii, am tulit-o pe Google și am descoperit că developerul Gabe menționează că a lucrat timp de câțiva ani la un „studio AAA ca programator de inteligență artificială”: „Înainte de a transforma Strategos într-un proiect full-time, am fost programator AAA AI la un studio important timp de doi ani, iar înainte de asta am absolvit un master în inginerie de jocuri video, lucrând în același timp la diferite locuri de muncă contractuale ca dezvoltator de jocuri la companii indie/AA. Înainte de facultate, am fost dezvoltator de aplicații web care a realizat doar proiecte Unity timp de câțiva ani. Și, ca să clarificăm, sunt programatorul și designerul proiectului, dar materialele artistice sunt contractuale.”
În Strategos, va trebui să gestionați mecanicile de deplasare în formație și haosul la scară largă, atacurile improvizate, urmăririle și șocurile morale, ceața războiului, efectele terenului, flancarea și simulările de comandă și control caracteristice wargames tradiționale, recreate într-un mediu digital… un fel de Field of Glory în timp real. Va fi posibilă trecerea de la perspectiva „din spatele trupelor” la cea de ansamblu. Lista de facțiuni este îmbietoare, cu alani, gali, atenieni, bithinieni, iudei, romani, liguri, etrusci… chiar și daci! Fiecare facțiune folosește doctrine unice pe câmpul de luptă, și prezintă punctele forte și slăbiciunile care defineau războaiele antichității.
Acest demo vă oferă posibilitatea să jucați împotriva a patru facțiuni – romani, cartaginezi, greci și macedoneni – fiecare cu propriile caracteristici unice: în timp ce romanii se laudă cu infanterie grea de înaltă calitate dar au o cavalerie limitată; același lucru este valabil și pentru macedoneni, care sunt letali în formație, dar foarte limitați în mobilitate. În același timp, grecii au lăncieri extrem de puternici iar cartaginezii dispun de unități diverse, de la infanteria iberică la temuții elefanți africani. Versiunea finală promite 120 de facțiuni jucabile, ceea ce promite o mare diversitate. Strategos va apărea în noiembrie 2025 și, până atunci, îl puteți gusta în demo-ul apărut pe Steam.