Subnautica 2 intră la apă

O poveste despre bani

by Ciprian Coroianu

Tărășenia a început în 2 iulie, când Krafton a publicat un comunicat de presă referitor la Subnautica 2, în care anunță sec că cei trei trei crai de la Unknown Worlds (adică fondatorul studioului și cei doi colaboratori principali ai acestuia) au fost concediați și înlocuiți cu Steve Papoustis. Acest personaj pare să fie un fel de all-in-wonder din moment ce rămâne și la conducerea lui Striking Distance, studioul care a dezvoltat atât de mediocrul The Callisto Protocol.

Nimeni nu a dat nici măcar o explicație minimă pentru această mutare, iar a doua zi, echipa de dezvoltare, care a rămas neschimbată, a „pierdut” o scrisoare pe Steam ca să liniștească apele. Mesajul miroase a gândire de publisher de la mare depărtare, dar remarcăm acest detaliu: „Nu s-a schimbat nimic în ceea ce privește structura jocului. Va rămâne o experiență single-player, cu multiplayer cooperativ opțional. Fără abonamente. Fără loot box-uri. Fără battle pass. Fără microtranzacții.” Cum spunea Nenea Iancu în Scrisoarea sa pierdută: „Din două una, dați-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! Dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, și anume în punctele… esențiale.”

Alte două zile mai târziu, veteranul Game Director Charlie Cleveland a reacționat pe platforma X unde și-a prezentat o scurtă biografie și a vorbit despre dragostea lui nețărmurită pentru jocurile video amintind câteva dintre jocurile la care a muncit, începând cu modul Natural Selection, bine cunoscut fanilor Half-Life. Charlie s-a declarat de-a dreptul șocat și întristat de faptul că nu mai poate să lucreze în studioul pe care l-a întemeiat el însuși și vorbește despre beneficiile aduse de accesul timpuriu jocurilor dezvoltate de Unknown Worlds, dar și de faptul că Subnautica 2 putea fi gata pentru o lansare în Early Access…

În timp ce Krafton declara oficial că preferă să mai aștepte puțin ca să finiseze jocul, Jason Schreier a publicat pe Bloomberg o anchetă în care dezvăluie că cei de la Krafton s-au opus lansării jocului în 2025 ca să nu plătească studioului un bonus de performanță infim, de 250 milioane de dolari. În continuarea quest-ului său, același Jason Schreier a publicat noi detalii referitoare la natura acestui bonus. Contractul prevede ca 10% din acești bani să fie virați celor 40 de angajați ai studioului Unknown Worlds: „Toți acei bani erau condiționați de îndeplinirea obiectivelor de venituri. Rămâne de văzut dacă Krafton va modifica contractul pentru a acorda Unknown Worlds mai mult timp ca să îndeplinească aceste obiective, chiar și după amânarea lui Subnautica 2 pentru 2026. Și, bineînțeles, acțiunile legale ar putea apărea la orizont. Această poveste este departe de a se fi încheiat”, scrie jurnalistul de la Bloomberg.

La scurt timp după publicarea articolului lui Jason Schreier, amânarea jocului a fost confirmată pe site-ul oficial. Versiunea oficială este dorința arzătoare de a îmbunătăți „câteva aspecte” și de a oferi mai mult conținut pentru Early Access: „Am primit un feedback excelent pentru Subnautica 2 în timpul acestor sesiuni de testare. Comunitatea a reacționat bine la environment, creaturi și poveste și a fost pozitivă în ceea ce privește direcția generală a jocului. Acest lucru ne-a dat un indiciu excelent că ne îndreptăm în direcția corectă.

Acest feedback ne-a permis, de asemenea, să identificăm câteva aspecte de îmbunătățire înainte de lansarea primei versiuni a lui Subnautica 2. Comunitatea noastră se află în centrul procesului nostru de dezvoltare, motiv pentru care dorim să ne acordăm puțin mai mult timp pentru a aborda mai multe dintre aceste feedback-uri înainte de lansarea jocului în Early Access.

Acum, că Subnautica 2 va fi lansat în 2026, vom putea adăuga mai multe biomuri, mai multe upgrade-uri pentru vehicule, instrumente suplimentare, vom dezvolta în continuare povestea și vom integra și mai multe creaturi de descoperit.”

Până acum, coreenii de la Krafton au refuzat să comenteze articolul lui Jason Schreier.

Related Posts

Leave a Comment