450 developeri aflați în spatele seriei Diablo intră în sindicat

by Ciprian Coroianu

Peste 450 developeri, artiști, ingineri și alți membri care lucrează la seria Diablo s-au organizat sub egida sindicatului CWA, în lupta pentru recunoașterea drepturilor celor care lucrează în industria jocurilor video. Acest sindicat devine astfel unul dintre cele mai puternice din sânul unui studio patronat de Microsoft. Cum echipele Story și Franchise Development de la Blizzard au obținut deja câteva victorii în urma mișcării sindicale, decizia celor de la Diablo pare să fie de bun augur pentru sindicaliști, care vor o acoperire a contractelor colective de muncă semnate cu Microsoft.

Într-un comunicat de presă, Communications Workers of America (CWA) a menționat că mobilizarea reprezintă o schimbare profundă în industrie. „Cu fiecare val de concedieri în masă, am observat o teamă crescândă în rândul colegilor mei, deoarece se pare că niciun efort nu este suficient pentru a ne proteja”, a declarat Kelly Yeo, Team 3 Game Producer la Diablo și membră a comitetului de organizare. „Sunt extrem de bucuroasă că am format un sindicat – acesta este doar primul pas pentru a ne alătura unei mișcări care se răspândește într-o industrie care s-a săturat să trăiască în frică. Suntem gata să începem să luptăm pentru o schimbare reală alături de colegii noștri de la Diablo.”

La rândul său, Skye Hoefling, inginer senior software II în cadrul Echipei 3 pentru Diablo și membru al comitetului de organizare a declarat următoarele: „am crescut jucând Diablo și mă simt norocoasă că am ocazia să lucrez la Blizzard la un joc care este foarte special pentru mine și comunitatea de jucători. Dar pasiunea nu ne poate proteja de instabilitatea locului de muncă. Sindicatul nostru ne permite să ne concentrăm pe crearea de experiențe magice pentru jucătorii noștri, în loc să ne facem griji pentru industria locurilor de muncă instabile.”

Sindicalizarea studiourilor de jocuri video a luat viteză în iulie anul trecut, când peste 500 de dezvoltatori din World of Warcraft au format prima unitate unitară la Microsoft, peste 3.500 de angajați Microsoft s-au organizat alături de CWA, luptând pentru compensații echitabile, siguranța locului de muncă și un loc la masa discuțiilor pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă. Cât despre sindicalizarea echipei Diablo, aceasta ar putea deveni o piatră de hotar semnificativă în evoluția relațiilor de muncă în cadrul Microsoft Gaming. Cu un sindicat puternic și cu sprijinul CWA, angajații au acum o legitimitate sporită pentru a negocia condiții de muncă mai stabile și echitabile. Vom vedea în lunile următoare ce va provoca această mișcare: o confruntare cu cuțitele pe masă sau o colaborare echitabilă?

Related Posts

Leave a Comment