Gearbox Software trece prin clipe grele: adaptarea cinematografică a lui Bordelands are o săptămână de când a ajuns în cinematografe, după „numai” trei anișori de post-producție, și atât spectatorii simpli cât și profesioniștii în domeniu fac ceva pe viziunea regizorului Eli Roth, ajungând la concluzia că o păcăleală mai mare nu puteau suferi cu tot minunatul scenariu și cu toate vedetele de la Hollywood care defilează prin film, între care Cate Blanchett sau Jamie Lee Curtis.
Dar, aidoma ilustrului său precursor într-ale filmelor produse după jocuri video, mă refer la unicul și inegalabilul Uwe Boll (Far Cry, Postal, Dungeon Siege – toate filme de nota 3), Randy Pitchford, CEO la Gearbox, iară nu paznic de incintă, iese la luptă dreaptă cu toată lumea și vrea să ne convingă că filmul e chiar bunicel…
Bine, să vedem cum a decurs tărășenia cu filmul Bordelands. Lionsgate l-a planificat prin 2015 și era văzut chiar ca un fel de Guardians of the Galaxy cu un dram de umor a la Deadpool. Eli Roth (Hostel) a avut parte de un buget îndrăzneț: revista Deadline ne spune că ar fi vorba despre aproximativ 110-120 milioane de dolari, cu un buget de marketing de 30 milioane de dolari. Castingul, însă, pare cam nelalocul lui, cu Cate Blanchett în rolul lui Lilith, Jamie Lee Curtis în rolul lui Tannis, Kevin Hart ca Roland sau Florian Munteanu în rolul lui Krieg… poate doar Jack Black în rolul lui Claptrap e mai potrivit, însă, pentru restul, cârcotașii ar zice că atât vârsta venerabilă cât și personalitatea nu par să conlucreze cu personajele interpretate. În fine, Rotten Tomatoes îi acordă un 8% recenzii pozitive, iar IMDB îl stabilizează la un grăitor 4,3/10, ceea ce înseamnă o adevărată ispravă negativă pentru Randy Pitchford și Ely Roth luați la un loc. De altfel, Randy dă pe dinafară pe toate rețelele de socializare, se supără pe comunitate, se ceartă cu toată lumea, spune chiar că nu-l interesează dacă „jumătate din public” nu este de acord cu filmul. Mai mult, Randy și-a blocat criticii, între care jurnalistul Paul Tassi de la Forbes, despre care credea că este un „nemernic” oarecare.
Dacă la toate acestea mai adăugăm și că Borderlands este un dezastru comercial având în vedere primele rezultate, cu doar 8,8 milioane de dolari câștigați în primul weekend în Statele Unite, pe când Lionsgate spera să câștige 60 de milioane de dolari, atunci lucrurile devin tot mai clare. Confruntat cu aceste cifre apocaliptice, Strauss Zelnick, CEO Take-Two (care deține în prezent Gearbox), a răspuns cu amabilitate întrebărilor celor de la IGN, clarificând în special dacă recenziile proaste îl îngrijorează. Potrivit lui Zelnick, „rezultatele filmului nu vor afecta în niciun fel compania sau franciza Borderlands”. Cu toate acestea, Zelnick imploră cititorii „să acorde filmului o șansă”: „Mulți oameni au muncit din greu la el. Proprietatea intelectuală este fenomenală, distribuția este uimitoare, cred că aspectul și senzația sunt cu adevărat grozave. Așa că să vedem ce are de spus publicul. Dar ca să răspund la întrebare, nu, performanța filmului nu ar avea un impact financiar asupra noastră sau asupra francizei într-un fel sau altul.” Zelnick precizează, însă, că spre deosebire de Sony sau de alți editori interesați în mod special de expansiunea transmedia, Take-Two nu plănuiește să crească numărul de adaptări cinematografice. Pentru moment, compania lucrează la filmul BioShock în parteneriat cu Netflix, dar se pare că în urma schimbările ce au avut loc la conducerea departamentului de film al Netflix, Bioshock este „reconfigurat” și încă nu este clar când sau dacă va vedea lumina zilei.
2 comments
Deci practic nu e musai sa ne inghesuim la cinema si putem astepta cu partiala nerabdare varianta piratata? 🙂
DECÂT varianta piratată. Ne-am întors din concedii și am și ieșit că filmul ăsta ar fi existat vreodată.