A murit Vince Zampella (Call of Duty, Titanfall, Battlefield, Apex Legends)

Părintele shooter-elor militare a murit la 55 ani

by Ciprian Coroianu

Vestea morții lui Vince Zampella a făcut deja înconjurul lumii. Nu suntem mari fani de necrologuri, dar suntem datori măcar cu atât acestei figuri proeminente a industriei jocurilor video, care și-a lăsat amprenta asupra istoriei FPS-urilor militare.

Potrivit NBC, accidentul de mașină a avut loc duminică după-amiază pe autostrada Angeles Crest, un drum de munte la nord de Los Angeles. Două persoane se aflau în vehicul, care se deplasa spre sud, când acesta a părăsit carosabilul din motive încă necunoscute și a lovit o barieră de beton. Blocat în vehiculul în flăcări, șoferul a murit la fața locului, în timp ce pasagerul său, proiectat la impact, a murit ulterior la spital. Raportul nu indică dacă Vince Zampella era șoferul sau pasagerul, dar se știe că vehiculul implicat era un Ferrari 296 GTS, de peste 800 de cai putere, ceea ce subliniază violența accidentului.

Cine a fost Vince Zampella?
Născut pe 1 octombrie 1970, Vince Zampella a lucrat pentru diverse companii, inclusiv GameTek, Atari, SegaSoft și 2015 Inc., unde a activat ca designer principal la Medal of Honor: Allied Assault. În mai 2002, împreună cu Grant Collier și Jason West, Vince Zampella a fondat Infinity Ward, fiind chemați de Activision să producă un „MOH-killer” care avea să devină arhi-jucatul Call of Duty. Sub conducerea lui Zampella și West, Infinity Ward a lansat titluri de succes precum Call of Duty 4: Modern Warfare și Call of Duty: Modern Warfare 2.

Dacă mai țineți minte istoria Activision, atunci vă amintiți că în urma lansării acestui joc, a fost deschis procesul pentru concedierea abuzivă a lui Vince Zampella și Jason West de către Activision, mai exact de către Bobby Kotick, care a încercat să-i fraierească pe cei doi. Procesul, tipic american, a durat ani întregi și a culminat cu o înțelegere estimată la câteva zeci de milioane de dolari pe care cei doi urmau să-i încaseze.

Alături de Jason West, Vince Zampella a fondat apoi, în 2010, Respawn Entertainment, unde a dezvoltat franciza Titanfall, pentru a se alătura familiei Electronic Arts, în 2017. A urmat Apex Legends, apoi două jocuri Star Wars care nu erau FPS-uri (Jedi: Fallen Order și Jedi: Survivor). În cele din urmă, în 2020, pentru a drege busuiocul după dezastruosul Battlefield 2042, Electronic Arts l-a numit pe Vince la conducerea studioului DICE Los Angeles, redenumit ulterior Ripple Effect. Vince a supravegheat franciza Battlefield prin intermediul noii organizații Battlefield Studios, unde a devenit vicepreședinte executiv, pe lângă conducerea Respawn. Rezultatul este binecunoscut: Battlefield 6 a realizat cea mai mare lansare din istoria francizei și l-a depășit pentru prima dată pe rivalul său, Call of Duty.

Nu-mi vine să cred că scriu asta. Vince Zampella, o figură emblematică în industria jocurilor video, co-creatorul jocului Call of Duty și co-fondator al Respawn Entertainment, ca să nu mai vorbim de un prieten drag, a murit ieri într-un accident de mașină în Los Angeles, a spus Geoff Keighley la aflarea tragicei vești. „Vince a fost o persoană extraordinară – un gamer în suflet, dar și un lider vizionar, cu o abilitate rară de a recunoaște talentele și de a oferi oamenilor libertatea și încrederea de a crea ceva cu adevărat excepțional […] Vince a fost profund dedicat să facă ceea ce trebuie. Chiar și atunci când lucra la organizații mari, s-a străduit constant să pună jucătorii pe primul loc – prioritizând experiența, expertiza și oamenii care jucau jocurile”, a mai declarat Geoff.

Aceasta este o pierdere de neimaginat, iar inimile noastre sunt alături de familia lui Vince, de cei dragi și de toți cei atinși de munca sa”, a declarat Electronic Arts într-un comunicat. „Influența lui Vince asupra industriei jocurilor video a fost profundă și de amploare. Prieten, coleg, lider și creator vizionar, munca sa a contribuit la modelarea divertismentului interactiv modern și a inspirat milioane de jucători și dezvoltatori din întreaga lume. Moștenirea sa va continua să modeleze modul în care sunt create jocurile și modul în care jucătorii se conectează pentru generațiile viitoare.”

Related Posts

Leave a Comment