Dacă m-ar întreba cineva de un joc care este relevant și încă întreținut de developeri chiar și la aproape 10 ani de la lansarea lui, un singur răspuns aș avea: Human Fall Flat. Se face în curând o lună de la lansarea celui mai recent nivel oficial pentru acest joc. Spun oficial pentru că există mii de alte nivele create de useri inventivi și cu viziune în spațiu. Eu cu construitul am fost mai slab, deși îmi place LEGO, dar la scris parcă, parcă mai mișc ceva.
În orice caz, jocul a fost dezvoltat de Tomas Sakalauskas, un lituanian al cărui studio, No Brake Games, are în grijă acest titlu. Povestea lui este cu adevărat interesantă și vă încurajez să o citiți, mai ales dacă sunteți un dezvoltator aflat în pragul falimentului, pentru că niciodată nu se știe de unde sare iepurele, exact ca în cazul lituanianului nostru.
Despre joc, foarte scurt, înainte să intrăm în detalii, pot spune că este un platformer 3D ce se bazează pe fizică pentru a stârni cât mai multe râsete din situații comice în care gravitația îți face de hac. Jocul a fost publicat de Curve Digital pentru PC și console, iar pe telefon de către 505 Games.
Care e motivul pentru care țopăi în acest joc?
Deși jocul nu are un scop final declarat, în principiu, dacă dorești să progresezi, ținta ta este (durerea – glumesc) finalul fiecărui nivel, marcat în mod intuitiv cu un „EXIT” sign din acela verde. Cum ajungi acolo, te întrebi? Ei bine, asta rămâne la latitudinea ta, deoarece, în teorie poți utiliza diferite strategii. În orice caz, fiecare nivel îți pune la dispoziție multiple mijloace pentru a face acest lucru. De la scânduri pentru a traversa știu eu ce crevasă, până la diferite vagoane, stivuitoare sau chiar tractoare cu care va trebui să muți numeroase obstacole din calea ta spre victorie, ai cu siguranță mult de lucru.
Tot amuzamentul provine din complexitatea realizării acestor acțiuni aparent simple, dar evident complicate de sistemul fizic simulat al jocului, adică de acel ragdoll effect. Încearcă să te agăți de o frânghie pentru a traversa o anume porțiune și o să înțelegi imediat la ce mă refer când spun că poate să fie amuzant și frustrant simultan.
Despre lumea Human Fall Flat
Deși nu este un joc intensiv din punct de vedere grafic, aspectul său aduce mai curând cu o simulare. Dacă știți secvențele de antrenament in Animus din Assassin’s Creed sau ați jucat SUPERHOT, atunci știți în ce ape se scaldă acest joc. De adăugat ar fi faptul că personajul, numit generic Bob, este ajustabil cu o serie de obiecte vestimentare, costume, măști și chiar fața ta, dacă încarci o poză cu ea în joc. Eu am făcut asta, iar rezultatul a fost mai mult decât amuzant.
Maică, de ce ai construit așa aproape de margine?Singurele personaje în această lume sunt jucătorii pentru că, da, am uitat să menționez că Human Fall Flat încurajează distracția online alături de până la opt jucători, iar offline, couch co-op style, pentru doi. Am înțeles că există o posibilitate ca patru jucători offline să joace simultan, fiecare doi împărțind câte un personaj, dar cred că vă dați seama de efectul amuzant și deloc productiv al acestui lucru. Totuși, este de încercat și această variantă, asta dacă reușiți să faceți lucrurile să meargă în așa fel de la început.
Oricât de fain ar fi acest joc, trebuie totuși să menționez că există niște probleme la setarea corespunzătoare a modului co-op offline, manifestate preponderent prin excluderea unui jucător în mod accidental până la intrarea în nivel.
Lumea din care face parte suita de levels este super vastă. De la deșerturi și până la munți sau mare, de la castele și până la clădiri futuriste ale societății viitorului, jocul integrează cu mare tact diferitele obstacole și mistere de rezolvat în lumi a căror originalitate vă va convinge de la primele momente petrecute în interiorul lor. Există și un sentiment profund de satisfacție atunci când rezolvi un puzzle complicat și avansezi către următorul nivel.
Doar cuvinte de laudă la adresa dezvoltatorului
Din punct de vedere al politicii de update și menținere a jocului pe linia de plutire, pentru mine a fost o surpriză să văd că Human Fall Flat se află încă pe lista de update a studioului din spate, asta în condițiile în care jocul împlinește anul viitor fix 10 ani, iar mai presus de toate a fost anunțat și un titlu ce se dorește a fi succesorul de drept al conceptului. Noul joc, Human Fall Flat 2, nu are o data de lansare, iar până acum nu include altceva decât informații de bază despre ce urmează, un trailer și mai multe poze. Devolver se va ocupa de publicarea viitorului titlu.
As we speak, No Break Games promovează un nou nivel lansat pentru Human Fall Flat intitulat sugestiv CANDYLAND. Acest nivel oficial include o poveste inspirată din visele oricărui copil, fiind construit în totalitate din dulciuri. Aveți grijă când va apucați de joc. Nu jucați pe stomacul gol pentru că riscați enorm! :))))
Distracție la maxim cu updates constante pe masă
Așadar, verdictul meu în privința acestui joc este clar. Human Fall Flat merită absolut fiecare bănuț, fiind un joc pentru jucători, nu un mod de îmbogățire pentru știu eu ce dezvoltator. Atitudinea constructivă și grija față de acest titlu, actualizări gratuite și constante cu ore bune de conținut extra ne arată că dacă dorești cu adevărat să ții cu comunitatea de gameri, se poate și asta fără a-ți pierde nici renumele și, până la urmă, nici timpul investit sau finanțele.
Human Fall Flat a câștigat și câteva premii, mai precis LT Game Awards 2017, cu titlul de Game of the Year și The Independent Game Developers’ Association Awards la categoria Best Casual Game, fiind de asemenea nominalizat și la Best Audio Design. Titlul este disponibil pentru PC, Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch, Android, iOS și Stadia. Acum că știți unde și cum îl găsiți, ne vedem la joacă. Mult noroc!